Wednesday, September 17, 2014

Sweet Dream




[cr]


Assalamualaikumwarohmahtullahiwabarakatuh.

Untuk kesekian kalinya, kita berjumpa lagi ehek.

Permulaan yg baru diikuti dengan hari yg baru.

Blog baru dengan niat yg baru.

Well, its enough for me to taip ayat-ayat yg merepek lagi mengarut. cukup anda, cukup.

Ok baiklah. Based on the picture above, aku sebenarnya berada dalam konflik jiwa. *wujud ke?* hahahahaha. Dan title utk kali ni merupakan title yg kehabisan idea yg melampau. SEBENARNYA.

Post ini ditulis adalah disebabkan keadaan ummah sekarang yg menakutkan.

Apa yg aku lihat, nampak, dan tengok.. Situasi manusia nowadays sangat sangat tidak stabil.

ESPECIALLY ladies, wanita, atau lebih sedap dipanggil sebagai muslimah. ehek, muslimah-muslimah sekalian..anda comel! *tiba2*

Duhai ladies, ingin kuperkatakan disini sila kuatkan, cekalkan, tabahkan hati dan jiwa anda!

Kepada sahabat yg sejantina dengan gue, sila baca ni. But first, let me tell you gegurls. Penulisan aku bukanlah mantap sangat. Just to remind myself and of course kepada uols :3

Kepada uols, yg sedang bersedih hati.. SILA STOP jika dia berkaitan dengan jantina yg berlawanan dengan kita.

Ini lah msalah yg dihadapi oleh ladies2 dluar sana. Mungkin juga termasuk aku. Mungkin.

Sebab ni la aku sangat sangat sangat teringin gila mau sampaikan kepada korang2 sekalians alam.

Bukan sebab apa. Wanita sekarang sepertinya ditindas.

Salah siapa?

Oh please, jgn salahkan sesiapa. Salahkan diri sendiri.

Kenapa?

Siapa yg control anda wahai muslimah? Diri anda sendiri atau org lain?

Sebab tu aku kata, salahkan diri sendiri kenapa biarkan diri sendiri terjebak dlm 'masalah sosial' ni. *sseh*

Mcm apa yg kita nampak sekarang. Bermulanya dri status facebook, tweet melalui twitter, tumblr, myspace, tagged dan sebagainya.. Apa yg kita HARI HARI baca dan nampak?

YES. Status berbaurkan putus cinta, kecewa, frust, stress dan sebagainya. Dan apa yg lebih teruk, mereka semua dlm lingkungan umurnya baru setahun jagung dan berjantinakan perempuan. *mcm beta la lagaknya*

Bukan mau berlagak bijak atau pintar, tpi aku ada perasaan yg dimana perasaan itu berbunyi 'aku mesti tolong diorang. walau apapun, aku mesti tolong'.

Tapi pernahkah kamu rasa, kamu mau tegur tp rasa berat sangat atas faktor ingin jaga hati mereka-mereka sekalian?

Pernahkah kamu rasa, 'ni kalau aku menyibuk garenti la kena panggil penyibuk.'.

Yes, itulah benda yg aku rasa sekarang.

To my beloved muslimah, tolong jgn biarkan diri anda ditindas.

Sebab muslimah sebenarnya adalah seorang insan yg sememangnya kuat!

Jgn pernah jatuh dengan permainan dunia yg berunsurkan drama melayu ni.

Capai cinta Ilahi dulu.

Bahagiakan family dulu.

Bantu sahabat muslimah yg lain dulu.

And if you are looking for a spouse, look for the one who will take you to Jannah :3

"Lelaki yg baik untuk perempuan yang baik, perempuan yg baik untuk lelaki yg baik"

If you want this, wake up and be solehah.



[cr]


#Peringatan buat diri sendiri dan anda! :)

No comments:

Post a Comment